2024 РІК
Обласний семінар тренерів тренінгових кабінетів
25.10.2024 р. відбувся обласний семінар тренерів тренінгових кабінетів, створених за підтримки проєкту німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ «Консультування з ВІЛ/СНІДу та підтримки інституцій». Були підбиті підсумки восьмирічної діяльності в межах реалізації проєкту. За цей час тренінгові кабінети стали справжніми демократичними центрами, культурними осередками не тільки в школі, а і в громадах. Тренери не тільки здійснювали профілактичну роботу в межах проєкту, а і надавали психологічну підтримку учням і педагогам, продовжували в дистанційному режимі проводити бесіди, онлайн-конференції тощо. Вражає неймовірна кількість інтерактивних заходів, тренінгів, лекторіїв та інших цікавинок, якими поділились учасники семінару.Разом згадували яскраві моменти роботи, аналізували, мріяли та надихались.
Нам є чим пишатися і наші досягнення знайшли відображення у наукових публікаціях. Зокрема, стаття І. Мінакової «Профілактична робота серед учнівської молоді в режимі дистанційного навчання: з досвіду роботи» була надрукована у науковому журналі категорії «Б» «Інноваційна педагогіка», в колективній монографії «Технології збереження, розвитку здоров’я учасників освітнього процесу» відображено досвід роботи тренерів. В антології практичного досвіду роботи педагогічних працівників закладів освіти Запорізької області в контексті реалізації концепції «Нова українська школа» №25, 2024 р. розміщено досвід «Система роботи тренінгових кабінетів Запорізької області». Цей досвід може бути використано в закладах загальної середньої освіти для популяризації здорового способу життя, формування життєвої компетентності учнів тощо. Слова підтримки один одному знайшли відображення в хмарі слів на платформі Mentimeter.
Наприкінці заходу було запропоновано взяти участь у заповнені колажу на пам'ять, який буде поєднувати нас і в наступні роки спільної роботи!
Дякую що ми разом, дякую за сміливість працювати в такий нелегкий час!
Діалог-сесія «Практичні аспекти різнорівневої підтримки дітей з особливими освітніми потребами»
26 вересня 2024 року відбулась Діалог-сесія «Практичні аспекти різнорівневої підтримки дітей з особливими освітніми потребами» Спікери діалог-сесії - науково-педагогічні працівники кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя КЗ "ЗОІППО" ЗОР, педагогічні працівники Запорізької гімназії №76. Учасники - науково-педагогічні та педагогічні працівники закладів освіти різного типу. Разом 97 осіб. Під час діалог-сесії учасники та учасниціі:
· - взяли участь в
обговоренні категорій освітніх труднощів;
- долучились до
визначення механізмів надання підтримки для дітей з 1 рівнем підтримки;
- ознайомились з
маркерами визначення 1 рівня підтримки;
- визначали
механізми надання підтримки дітям з 2-5 рівнями підтримки;
- спільно визначали
механізми реалізації індивідуальної освітньої траєкторії для дітей з 2-5 рівнем
підтримки;
- обговорили
питання організації освітнього процесу для дітей 2-5 рівнів підтримки.
З зацікавленістю учасники заходу познайомились з досвідом роботи Запорізької гімназії № 76 щодо організації різнорівневої підтримки дітям з особливими освітніми потребами. Заступник директора гімназії Собакар Олена розповіла про автоматизацію освітнього процесу в закладі освіти та зупинилась більш детально на автоматизації обліку дітей з особливими освітніми потребами та обліку роботи вчителів та асистентів учителя інклюзивних класів. Про взаємодію вчителя та асистента вчителя в інклюзивному класі розповіли вчитель початкових класів гімназії № 76 Олена Піхуля та асистент вчителя Олеся Піпіч. Наприкінці заходу учасники долучились до створення позитивних тверджень, які мотивують нас на найкращі дії.
Деякі мотиваційні твердження:
·
Даруй оточуючим більше радості,
обіймів.
·
Дій, обирай, борись, радій
особливостям.
·
Давайте обачливо будемо робити освіту.
·
Дає освіта бажання бути
реалізованим, оптимістичним.
Дякуємо за участь. Сподіваємося на подальшу співпрацю
Презентація 1
Презентація 2
Фотоальбом 1
Фотоальбом 2
Серпневі студії
Науково-методичний челендж
10 червня 2024 року науково-педагогічними працівниками кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя КЗ "ЗОІППО" ЗОР у форматі онлайн проведено науково-методичний челендж "Стратегія сприяння інклюзії у сфері безпеки та здоров'я". Захід організовано з нагоди тридцятиріччя від дня Саламанської декларації. Долучились до заходу 317 осіб. Це психолого-педагогічні працівники закладів освіти різного типу Запорізької, Черкаської, Полтавської, Львівської областей.
Мета: сприяти вдосконаленню інклюзивних умінь і навичок учасників заходу, забезпечити процес збагачення професійного інструментарію щодо створення безпечного та здорового освітнього середовища в умовах сьогодення.
Після традиційної розминки-розуминки був проведений челендж "Що ми знаємо про Саламанську декларацію: лише цифри".
Учасникам заходу представлені такі сучасні стратегії сприяння інклюзії у сфері безпеки та здоров'я:
Міжнародний проєкт "Дій для дітей України" (UCAP), в межах якого пропонується безкоштовний навчальний курс для вчителів "Вплив травми, та її прояв у поведінці та навчанні: що потрібно знати вчителю". Засновник - Ірвін та Карен Редленер (Америка).
Навчальний тренінг Shapes of Grief (форми горювання): авторка Ліз Глісон, психотерапевт і фахівець з горювання (Ірландія).
Всеукраїнський соціальний проєкт з психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами "Обійми для кожного хто потребує".
Проєкт "Mental Help 365", який є соціальним недержавним сервісом з комплексної психологічної допомоги дітям та підліткам, які мешкають на території України або тимчасово виїхали за кордон у складі своїх сімей.
BICOMING UKRAINE - безкоштовна платформа для навчання та розвитку дітей і дорослих. Співзасновник - всесвітньо відомий мандрівник Беар Гріллз (Велика Британія).
SNCLUSION STARTS WITH YUO/TOOLBOX, до змісту якого включені такі інструменти : інклюзія для викладачів, учнів та батьків, інклюзивний словник, журнал "Емпатія", мікроафірмації, конструктор смуги доброти.
Працюємо на майбутнє України
В межах роботи Другої Міжнародної науково-практичної конференції
"Освіта та наука крізь виклики сьогодення", з 15 по 17 травня тривав II
Всеукраїнський науково-практичний марафон "Освіта на здоров’я: особливості
розбудови безпечного, здорового та інклюзивного освітнього середовища". В
програмі Марафону, 15 травня, була проведена онлайн-презентація «Особливості
виховної роботи з вихованцями в закладах загальної середньої освіти з
інтернатами (пансіонами) в умовах воєнного часу». Спікерами заходу виступили
Ірина Мінакова, старший викладач кафедри реабілітаційної педагогіки та
здорового способу життя, Наталія Дашевська, керівник методичного об’єднання
вихователів КЗ «Гуляйпільська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат» ЗОР,
Галина Луценко,
керівник методичного об’єднання вихователів КЗ «Запорізька
спеціалізована школа-інтернат ll-lll ступенів
«Січовий колегіум» ЗОР, Ельвіра Філіпенко, керівник методичного об’єднання вихователів
КЗ «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ» ЗОР. 38
учасників ознайомились з досвідом виховної роботи закладів освіти в умовах
воєнного часу. В ході спільного обговорення були визначили основні напрями
виховної роботи: забезпечення безпекової складової здоров'я особистості, психологічна
та емоційна підтримка вихованців, психологічна та емоційна підтримка вихованців,
національно- патріотичне виховання.
Дякуємо всім за участь. Миру та злагоди. Все буде Україна!
Відеозапис
(тут)
Сторінка Конференції (тут);
Сторінка Марафону (тут).
Обласний семінар керівників МО вихователів закладів загальної середньої освіти з інтернатами (пансіонами)
25.04.2024 р. відбувся обласний семінар керівників методичних об’єднань вихователів закладів загальної середньої освіти з інтернатами (пансіонами) «Особливості виховної роботи з вихованцями в закладах загальної середньої освіти з інтернатами (пансіонами) в умовах дистанційної освіти». Керівник семінару - Ірина Мінакова. Поділились досвідом роботи своїх закладів освіти та взяли активну участь у обговоренні питань використання ефективних форм та методів методичної роботи з вихователями закладів освіти в умовах дистанційної освіти 18 педагогів.
Емоційно та зворушливо сприйняли учасники семінару презентаційні матеріали та виступи колег щодо роботи закладів освіти в умовах воєнного часу.
Презентаційними матеріалами поділились:
Комунальний заклад « Гуляйпільська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат» Запорізької обласної ради (голова методичного об’єднання Наталія Дашевська).
Комунальний заклад «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа – інтернат І – ІІІ ступенів» Запорізької обласної ради (голова методичного об’єднання Людмила Земляна).
Комунальний заклад «Запорізька загальноосвітня санаторна школа-інтернат №7 I-II ступенів» Запорізької обласної ради (голова методичного об’єднання Лариса Резниченко).
Комунальний заклад «Запоріька спеціалізована школа-інтернат I-III ступенів «Січовий колегіум» Запорізької обласної ради (голова методичного об’єднання Галина Луценко).
Поділись досвідом роботи своїх закладів освіти:
Третяк Олена, голова методичного об’єднання комунального закладу "Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Джерело»" Запорізької обласної ради.
Ганус Анна, голова методичного об’єднання комунального закладу "Кам’янська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат" Запорізької обласної ради.
Лисенко Ірина, голова методичного об’єднання комунального закладу "Запорізька спеціалізована школа-інтернат II-III ступенів «Козацький ліцей»" Запорізької обласної ради.
Велика шана і подяка колективам закладів загальної середньої освіти з інтернатами (пансіонами), які самовіддано продовжують працювати в умовах воєнного часу, розуміючи важливість виховної роботи як невід’ємної складової освітнього процесу. Зараз, в умовах військової агресії рф проти України, її важливість складно переоцінити.
Презентації:
Марафон ідей: 09.02.2024
2023 РІК
30.11.2023; 07.12.2023; 14.12.2023: Всеукраїнський семінар-практикум
Завершився Всеукраїнський семінар-практикум "Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах війни: виклики сьогодення".
Організатори заходу: кафедра реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя комунального закладу "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" Запорізької обласної ради та комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Молочанської міської ради за підтримки Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації.
Захід складався з трьох частин
- Перша частина - 30 листопада 2023 року: кількість учасників - 237 осіб; відеозапис; сертифікати
- Друга частина - 07 грудня 2023 року: кількість учасників - 251 особа; відеозапис; сертифікати;
- Третя частина - 14 грудня 2023 року: кількість учасників - 276 осіб; відеозапис; сертифікати
- Перша частина - 30 листопада 2023 року: кількість учасників - 237 осіб; відеозапис; сертифікати
- Друга частина - 07 грудня 2023 року: кількість учасників - 251 особа; відеозапис; сертифікати;
- Третя частина - 14 грудня 2023 року: кількість учасників - 276 осіб; відеозапис; сертифікати
Основні питання, яким присвячували свої виступи спікери:
- Аналіз державної стратегії інклюзивного навчання (Озерова Тетяна Ярославівна)
- Створення безбар’єрного середовища в закладах освіти (Очеретнюк Тетяна Леонідівна)
- Сенсомоторний антистрес для української малечі, що поруч та далеко (Ганчева Вікторія Володимирівна)
- Арттерапія в дії (Блеч Ганна Олександрівна)
- Символьні набори альтернативної додаткової комунікації для українських дітей з тяжкими порушеннями мовлення в умовах вимушеного переміщення за межі України (Радіонова Галина Іванівна)
- Вплив соціальних факторів зовнішнього середовища на виникнення мовленнєвих порушень дітей в умовах війни (Радіонова Катерина)
- Запуск мовлення у дітей з ООП в умовах війни за десять кроків (Соколова Світлана Сергіївна)
- Стратегії інклюзивного фізичного виховання (Аксьонова Олена Петрівна)
- Релаксаційні вправи для стабілізації психоемоційного стану дітей з ООП (Федоренко Марина Миколаївна)
- Психолого-педагогічний супровід дітей з кохлеарними імплантами в ЗЗСО (Шевченко Володимир Миколайович)
- Організація діяльності інклюзивно-ресурсного центру в умовах воєнного стану (Хайдарова Оксана Сергіївна)
- Запобігання емоційного вигорання в умовах екстремальної ситуації (Радіонова Катерина)
- Використання лялькотерапії для корекції тривожності та страхів у дітей з ООП (Федоренко Марина Миколаївна)
- Формування інклюзивної культури в освітньому середовищі (Мінакова Ірина Валентинівна, Півненко Юлія Володимирівна)
- Аналіз державної стратегії інклюзивного навчання (Озерова Тетяна Ярославівна)
- Створення безбар’єрного середовища в закладах освіти (Очеретнюк Тетяна Леонідівна)
- Сенсомоторний антистрес для української малечі, що поруч та далеко (Ганчева Вікторія Володимирівна)
- Арттерапія в дії (Блеч Ганна Олександрівна)
- Символьні набори альтернативної додаткової комунікації для українських дітей з тяжкими порушеннями мовлення в умовах вимушеного переміщення за межі України (Радіонова Галина Іванівна)
- Вплив соціальних факторів зовнішнього середовища на виникнення мовленнєвих порушень дітей в умовах війни (Радіонова Катерина)
- Запуск мовлення у дітей з ООП в умовах війни за десять кроків (Соколова Світлана Сергіївна)
- Стратегії інклюзивного фізичного виховання (Аксьонова Олена Петрівна)
- Релаксаційні вправи для стабілізації психоемоційного стану дітей з ООП (Федоренко Марина Миколаївна)
- Психолого-педагогічний супровід дітей з кохлеарними імплантами в ЗЗСО (Шевченко Володимир Миколайович)
- Організація діяльності інклюзивно-ресурсного центру в умовах воєнного стану (Хайдарова Оксана Сергіївна)
- Запобігання емоційного вигорання в умовах екстремальної ситуації (Радіонова Катерина)
- Використання лялькотерапії для корекції тривожності та страхів у дітей з ООП (Федоренко Марина Миколаївна)
- Формування інклюзивної культури в освітньому середовищі (Мінакова Ірина Валентинівна, Півненко Юлія Володимирівна)
10 листопада 2023 року: вебінар
В межах Всесвітнього дня науки в ім’я миру та розвитку, 10 листопада 2023 року, кафедра реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя провела вебінар «Особливості організації дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами». Спікерами заходу були старші викладачі кафедри Світлана Авдєєва та Ірина Мінакова.
Активну участь у заході взяли 206 педагогів Запорізької області.
До уваги педагогів були представлені результати дослідження міжнародних фахівців з проблеми організації дистанційної освіти для дітей з особливими потребами:
- Ребека Бранштеттер. США «Як вчителі можуть допомогти учням з особливими потребами орієнтуватися в дистанційному навчанні
- Тереза Міріам Сантамарія-Лопес - Університет Гуалякія, Гуалякій, Еквадор, Вісенте Гонсаленс Руїс - Університет Альмерії, Альмерія, Іспанія, «Дистанційне навчання для дітей з обмеженими можливостями та/або з вразливих сімей»
- Сатта Сарма Хайтауер, США, «Дистанційне навчання. Як отримати гарні результати навчання»
- Рікка Аарнос, Финляндія, «Навчання та підтримка учнів з особливими освітніми потребами».
З великою зацікавленістю педагоги брали участь у груповій роботі над створенням презентації, щодо використання запропонованих стратегій в наших умовах організації дистанційної освіти для дітей з особливими потребами. З гордістю педагоги відзначили, що в деяких питання ми досягли кращих успіхів, чим наші міжнародні колеги. Але ще багато над чим треба працювати для того щоб створити рівні можливості та вільного доступу до освіти, задоволення особливих освітніх потреб усіх учасників освітнього процесу, створення інклюзивного освітнього середовища.
Вашій увазі
05.10.2023; 11.10.2023: Всеукраїнський семінар-практикум
Відбувся Всеукраїнський семінар-практикум "Особливості організації дистанційної роботи з дітьми з особливими потребами". Організатори заходу: кафедра реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя КЗ "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" ЗОР, КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Молочанської міської ради. В роботі семінару прийняла участь Ірина Сігакова, начальник відділу підтримки та розвитку інклюзивної освіти Департаменту освіти та науки Запорізької облдержадміністрації.
На семінарі були розглянуті такі питання:
- Моделювання рухових завдань для безпечного та ефективного фізичного навантаження
- Сенсорний антистрес для української малечі, що поруч та далеко. Вікторія Ганчева
- Оксана Круліковська - Методи протидії професійному вигоранню в праці з клієнтами
- "Особливості дистанційної роботи з дітьми, які мають порушення слуху". Наталія Обухова
- Використання онлайн ігор для розвитку уваги та пам'яті у дітей з особливими освітніми потребами. Марина Федоренко
- Дистанційне навчання учнів з особливими освітніми потребами: кроки підтримки. Олена Чеботарьова.
- Використання мобільних ігрових додатків у роботі з розвитку мовлення дітей з ООП під час дистанційного навчання. Анна Блеч.
- Рухова активність: безпечно, просто, здорово. Олена Аксьонова
- Онлайн-навчання. Якість взаємодії вчителя та батьків. Наталія Обухова
- Використання нейро-ігор для розвитку емоційно-вольової та когнітивної сфери дитини з ООП. Марина Федоренко.